maandag 20 juni 2011

Live From Orlando, Florida


Eerste en vooral : Miljaar voor deze blog, dit is dus de tweede keer dat ik alles moet typen omdat plotseling alles wordt weggeveegd !!

Na een bewogen vlucht zijn we gisteren dan toch mogen landen op Orlando int Airport, nadat door een zwaar onweer de luchthaven was gesloten.

Deze mogen geen wolkje meer aan de lucht, in tegendeel het is broeierig warm, vochtig, zonnig. Maar ik vermoed dat we iedere avond met een serieus onweer zullen moeten rekening houden.


Vandaag stond Disney World op het programma, vermits we maar 1 dag hebben uitgerokken om Disney te bezoeken moesten we een keuze maken. Aanvankelijk was het plan om naar Universal Studio's te gaan, maar vermist we op de verkeerde shuttle-bus aan ons hotel gestapt zijn werd het Hollywood studio's http://disneyworld.disney.go.com/parks/hollywood-studios/ ;-)



Disney World resort is echt gigantisch !! Meer dan een half uur hebben we in het park zelf gereden tot we aan het eerste park (Epcot) aankwamen. Ook gisteren hebben we kilometers en kilometers gereden tussen de verschillende hotels en attractie parken die geen deel uitmaken van Disney.


Vanuit Epcot moet je een shuttle-bus naar het park van je keuze nemen.


Hollywood Studio's dus.

Zoals een goede toerist betaamd hebben we aan alle attracties braaf in de rij gestaan tot het onze beurt was, hebben we veel te dure vieze hamburgers gegeten en veel te duur water en frisdrank gekocht.



De Locals gebruiken enorme drinkbussen, maar met deze hitte vertrouw ik dat niet. Ik zie hier ook vele mensen met hun frigobox op wieltjes, iedereen is hier heel erg voorbereid om naar Disney te komen, heb ik de indruk.



Iedere park medewerker is overenthousiast als ze je zien passeren, maar ja daarvoor zijn we in de USA hé ;-).

Toen we 's avonds de shuttle naar het hotel wilde nemen kwamen we tot de constatatie dat je de nummer van je bus moest onthouden toen je afstapte... oeps... maar na enige navraag hebben we toch de juiste bus teruggevonden en hebben we slechts een half uur in de hitte moeten wachten :-). En we waren net thuis voor het onweer weer losbarste.


Onze buurman staat op de gang om het onweer te filmen, ook op de etage hieronder worden er foto's van het onweer gemaakt. Spijtig dat we er straks wel door moeten want we moeten nog eten...


Morgen staat seaworld op het programma, en vermits de ezel zich geen twee keer stoot aan dezelfde steen gaan we deze keer met de auto !!


tot morgen,


ah en heb ik al verteld dat het eerste wat ik op Amerikaanse bodem heb gedaan mijn enkel verzwikken was... nice !


XOXO

1 opmerking: