vrijdag 13 juni 2014

Death Valley




Gisteren ging onze roadtrip verder van Death Valley richting Las Vegas! Vier uur rijden in de woestijn dus and the blistering heat!

De mesquite dunes...
Artist drive, een route van een paar Miles door het desolate landschap van Death Valley. Vijf jaar geleden hebben we deze route ook genomen, alleen was toen de weg nog niet geasfalteerd. Een stukje van het karakter van deze weg is hierdoor wel weggenomen, de straat is veel breder en we zijn zeker 3 auto's tegen gekomen, terwijl er vorige keer geen kat te bespeuren was.. :( de weg eindigd aan artist Point, een gebied waar de bergen, rood, groen, wit, ... Gekleurd zijn, dit door de aanwezigheid van alminium, ijzer, titanium,... In de ondergrond, die zijn daar terecht gekomen door vulkanische as. Ik merk nu dat ik een foto heb geĆ¼pload die de kleuren niet weergeeft...
De weg gaat verder naar de Devil's Golfcourse...eigenlijk lopen we op de bedding van wat vroeger een zee was, het landschap is nog steeds bedekt met zout. Ik vraag mij wel af waar die 18 holes zich bevinden?
Even lang genoeg uit de A/C van de auto blijven voor deze groupie!
Alhoewel het vorige keer een pak warmer was zou het quick vandaag klimmen tot 122°F, op het moment van de foto zitten we al aan 118, zo ongeveer 48°C.
De volgende stop is Badwater, dit is het laagste punt van de verenigde staten (en volgens mij ook het warmste), 200 en een beetje feet onder de zeespiegel, ik weet niet meer vanbuiten hoeveel. Badwater heeft zijn naam te danken aan de 49ers die hier hun paarden hadden laten drinken en daarna allemaal dood gingen, gezien het water hier zeer zout is. Hetgeen ik mij Wel herinner van vorige keer dat we hier waren is dat de strook na het hout, waar je niet mag stappen 5 jaar geleden maar een paar meters was, nu is een gans wandelpad uitgesleten...
Hierna was het regelrecht (allez via een stop bij Taco Bell voor burritos) naar Vegas. Ons eerste bezoek aan Sin City was Preminum outlets Las Vegas North for Some shopping!!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten