zondag 21 juni 2015

Denver and baseball

- stomme app heeft mijn vorige post niet opgeslagen dus het spijt mlij, hier is een ingekorte versie van hetgeen ik eerst had geschreven- 

Om de horror van onze heenreis te vergeten moest er gisteren (yup, ik was gisteren te moe om nog een post te schrijven) some serious shopping gedaan worden! 

Na een stevig ontbijt - beeline to the wafflemachine - 
Ging het richting Castle Rock, wat een "deelgemeente" van Denver is en een groot outlet shopping Mall bezit :)! Twee jaar geleden zijn we hier ook nog eens geweest (zie blog 2013), en het rook hier nog steeds naar pine trees alhoewel ik deze keer mij van de illusie wist te ontdoen dat de pine tree geur natuurlijk zou zijn ๐Ÿ˜’.

Na een paar uurtjes rondgelopen te hebben in Castle Rock was onze portefeuille wat lichter
Onze auto wat voller
En onze maag gevuld
Behalve dan die van Gaelle, die had saus gekregen op haar burger en dan wordt die oneetbaar of zoiets ๐Ÿ˜’

Vandaaruit ging het naar Walmart voor wat travel essentials zoals frigobox, paper towels, hard salami en blueberries (lijst niet exhaustief). 
En wat komen e tegen @ Walmart, idd, het is geen myth, maar harde realiteit : people of walmart (www.peopleofwalmart.com) 
De vrouw, die half achter de kassa staat was nog hilarischer, maar vermits ik niet zo discreet foto's kon nemen en dacht voor deze al riskeerde afgeslagen te worden heb ik het maar bij deze gehouden - kijk vooral naar de broekspijpen-

En daarna was het ons haasten naar Coors Field in het centrum van Denver waar we een baseball wedstrijd gingen volgen. 
Op het programma : Colorado Rockies vs Milwaukee Brewers.

Na meer dan een uur rond te dwalen in het immense stadium hadden we dan eindelijk onze seats gevonden, die een soort van business seats bleken te zijn, afgescheiden van het plebs, met aparte foodstands, delivery aan je stoeltje, aparte toiletten en airco (nodig bij 35gr in volle zon).
Rondlopen in Coors Field is trouwens ook al een attractie op zich, overal food and drinks, spelletjes, memoriabilia, ...


En dan begon het spel. Uiteindelijk was ik wel blij dat ik wat research had gedaan over de spelregels, de spelers en het spelverloop. Om baseball te kunnen volgen moet je je best wel concentreren op het spel, wat maakt dat er niet wordt gezongen of zo wanneer de spelers "at bat" zijn, er is wel entertainment tussen de wissels enzo en je mag roepen en tieren wanneer er wordt gelopen (guilty as charged).



Ik heb ook aan de lijve moge ondervinden waarom ballplayers een handschoen dragen om de bal op te vangen...
Wanneer je dat met de blote hand probeert riskeer je een hand te breken... De bal komt recht op mij af, ik vang hem op in mijn rechterhand maar door de impact valt hij achter mij op de grond, resultaat, ne kleine is me mijnen bal weg en is voor niks mijn hand ontWricht ๐Ÿ˜’! Ik onthoud hiervan dat ik een geweldige catch gedaan had moest ik zo'n handschoen hebben gehad ๐Ÿ˜Œ!

Uiteindelijk was baseball zeer fijn, ookal hebben de Rockies niet gewonnen de conclusie blijft: geen nachohad, wel een baseball finger en Jersey van de nr 28, 3th base player Nolan Arenado (hรจhรจ 40$ uitgespaard door de kinderversie te kopen) , baseball cards die ik op school kan ruilen met mijn vriendjes (ow wait) en twee ontwrichte vingers maar geen match bal...

Na the game ( die meer dan 4u duurde) moesten we ook nog 2u rijden naar Estes Park aan de voet van de Rocky Mountains NP... ๐Ÿ˜’ en wat er daarna gebeurde is een verhaal voor morgen! 

Slaapwel




Geen opmerkingen:

Een reactie posten