zaterdag 27 juni 2015

Glacier NP

Na een ontbijt wafel trekken we vandaag richting Glacier NP.
Op de parking van het hotel vind ik een jesus-car!
Alweer werken aan de weg tijdens onze rit naar Glacier. Nu op zich zijn de zomermaanden wel de enige momenten dat hier iets aan de weg kan gedaan worden, we zitten vrij hoog en het sneeuwt hier enorm veel en vaak, de meeste wegen gaan pas in juni open en gaan begin oktober al weer terug dicht, niet veel tijd dus om serieuze wegenwerken uit te voeren.
Het materiaal en de manier waarop road-work wordt uitgevoerd is ook compleet anders dan bij ons, ok andere weersomstandigheden, andere verkeerssituaties,...
Het idee is dat je wacht aan het rode licht aan het begin van werf tot de safety car je komt halen, die rijdt dan voor de file uit en leidt het verkeer dwars door de werf naar de andere kant, deze werf was gigantisch groot.
Ondertussen rijden we blackfoot Indian reservaat binnen, dat merk je aan de gebouwen, de auto's (die worden gemiddeld 30j ouder) en de mensen (die worden wat corpulenter en wat roder...).
De lunch... Om 14u nuttigen we in het park, aan het Two Medicine Lake
om na een kort bezoek aan de general store in het park te beginnen aan onze short hike van de dag.
Gespot op de parking:
No words...
De afval containers zijn hier zelf extra beer-beveiligt.
Vooraleer we kunnen vertrekken worden we gewaarschuwd dat we kunnen worden opgegeten door beren en Mountain lions! Mountain lions ken ik eigenlijk alleen vanuit GTA V en toen werd ik idd wel opgegeten terwijl ik iemand zijn auto in brand aan het steken was.... Dit geheel ter zijde.
Bear spray hadden we trouwens niet bij, laar Gaƫlle had smorgens niet gedoucht dus we zaten wel veilig denk ik!
De wandeling begon door het bos,
open vlakte,
veel kleine vijvertjes,
 tot plots :
Een badende eland! Hij was wel niet zo blij ons te zien en hielt op met al wat ie aan t doen was tot we passeerden... Nu ja, ik word ook niet graag gestoord door onbekenden als ik in bad zit denk ik dan!
Een beetje verder arriveren we aan Aster Creek, aster creek wordt gevoed door de Aster Falls daarboven.
En vermits dat een onderdeeltje van deze trip is, is het nogal logisch dat de weg omhoog begint te lopen.
Na ik geloof een uurtje klimmen of zoiets komen we uit op de top
Waar het trouwens vol met wespen zat, eentje daarvan moest ook in mijn schoen komen vallen!
Aan het meer rechts bovenaan zijn we vertrokken :)

En ook dit vriendje kwam hallo zeggen
Na onze selfies en groupies en whatever snel terug naar beneden en Eg van die vuile wespen!
Langs de waterval

Op deze foto is de luchtbel tussen de struiken een otter...hmm had er evengoed iets spectaculairder van kunnen maken, het verschil zie je toch niet... Op deze foto: een krokodil!
Een beetje verder heeft er ook een beest vanuit een struik naar ons gegromd... We zijn niet blijven staan om te kijken wat het was...
En dan staan e weer beneden aan het meer.
In het naar ons hotel rijden kwamen we ook nog dit tegen:
Beertje
Wat de beren hier zo speciaal maakt is dat er hier in tegenstelling tot Yellowstone geen ganse bus toeristen voor je neus foto's staat te maken...
Alleen wij
Momma-bear had ook twee kleine welpjes bij!
En is daarna wat gaan vissen
Avondeten voor vanavond:
Smores! Een koekje, met daartussen chocolade en marshmallows... Bij gebrek aan vuur heb ik die dan maar gesmolten in de microgolfoven... Echt een aanrader (marshmallows poffen in de oven that is, smores zelf zijn nogal...euh...zwaar)!
De avond hebben we afgesloten met een wandeling door East Glacier... Zijnde 3winkels en een Mexicaans restaurant... Naar het hotel liepen we terug via de locale woonwijken... Geen foto's hiervan folks, auto's hadden hier gunshot bullet holes... :/